Jadłospis

null
Jadłospis 23-27.11.2020 r.
PONIEDZIAŁEK 16.11.20

Śniadanie:
Kakao naturalne z miodem (150ml) ) (7)
Pieczywo mieszane (50g) ) (1) z masełkiem (5g) ) (7),
ser żółty (15g) ) (7), szynka wiejska (15g),
mix warzyw (20g)
B/mlecz.: margaryna roślinna, mleko roślinne, ser wegański (15g)
Wege: pasta groszkowa (15g) ) (3,10)

Zupa:
Rozgrzewająca zupa z fasolki szparagowej żółtej i zielonej z ryżem i lubczykiem na wywarze warzywnym (250ml) (9)
B/mlecz.:
Wege: -

II danie:
Pełnoziarniste spaghetti bolognese z mięskiem mieszanym, marchewką i natką pietruszki (200g) (1), surówka z ogórka kiszonego i cebulki z olejem (70g)
Kompot owocowy (150ml)
B/mlecz.:
Wege: Pełnoziarniste spaghetti bolognese z soczewicą czerwoną, marchewką, pomidorami i natką pietruszki (200g) (1)

Podwieczorek:
Chałka (30g) (1,3) z masłem (5g) i dżemem niskosłodzonym (20g),
kalarepka i marchewka
Herbata żurawinowa bez cukru (150ml)
B/mlecz.: margaryna roślinna
Wege:


WTOREK 17.11.20

Śniadanie:
Płatki owsiane na mleku (150ml) (1,7)
Pieczywo mieszane (35g) (1) z masełkiem (5g) (7),
parówki z szynki 90% (25g), ketchup (5g),
mix świeżych warzyw (20g)
Herbata z dziką różą bez cukru (150ml)
B/mlecz.: margaryna roślinna, mleko roślinne
Wege: parówki sojowe (25g) (6)

Zupa:
Domowy krupnik z kaszy jęczmiennej na wywarze warzywnym (250ml) (1,9)
B/mlecz.:
Wege:

II danie:
Ziemniaki z koperkiem (120g) (7), panierowane polędwiczki drobiowe z pieca (80g) (3), surówka z czerwonej kapusty i marchewki (70g)
Kompot owocowy (150ml)
B/mlecz.:
Wege: kotlet z ciecierzycy (80g) (3)

Podwieczorek:
Jogurt naturalny z domową muslii z miodem (120g) (1,7), owoc sezonowy
Herbata z dziką różą bez cukru (150ml)
B/mlecz.: jogurt sojowy naturalny z miodem (6)
Wege:


ŚRODA 25.11.20

Śniadanie:
Kakao naturalne z miodem (150ml) (7)
Pieczywo mieszane (50g) (1) z masełkiem (5g) (7), pasta z szynki (25g) (3,10), wędlina domowa (15g), mix warzyw (5g)
B/mlecz.: margaryna roślinna, mleko roślinne
Wege: pasta z białego serka i kiszonego ogórka (50g) (3,7,10)

Zupa:
Jesienna zupa jarzynowa z ziemniakami na wywarze warzywnym (250ml) (9)
B/mlecz.:
Wege:

II danie:
Kasza gryczana (120g) (1), gulasz wieprzowy z tymiankiem (80g), brukselka z masełkiem (70g) (7)
Kompot owocowy (150ml)
B/mlecz.:
Wege: Papryka faszerowana warzywami, tofu i kaszą gryczaną (150g) (6)

Podwieczorek:
Domowe ciasto czekoladowe na mące żytniej (50g) (1,3), owoc sezonowy
Herbata imbirowa bez cukru (150 ml)
B/mlecz.: z dodatkiem mleka roślinnego
Wege: -


CZWARTEK 26.11.20

Śniadanie:
Kluski lane na mleku (150ml) (1,3,7)
Pieczywo mieszane (35g) (1) z masełkiem (5g) (7), jajecznica na parze ze szczypiorkiem (25g) (3,7), mix warzyw (20g)
Herbata ziołowa bez cukru (150ml)
B/mlecz.: margaryna roślinna, mleko roślinne
Wege:

Zupa:
Zupa brokułowa z kaszą gryczana białą I lubczykiem na wywarze warzywnym (250ml) (9)
B/mlecz.:
Wege:

II danie:
Ryż paraboiled (120g), pulpeciki drobiowe w sosie z warzywami (150g) (3), surówka z kapusty pekińskiej (70g)
Kompot owocowy (150ml)
B/mlecz.:
Wege: pulpeciki sojowe w sosie z warzywami (150g) (6)

Podwieczorek:
Pieczywo mieszane (35g) (1) z masełkiem (5g) (7), twarożek z warzywami (80g) (7)
Herbata ziołowa bez cukru (150ml)
B/mlecz.: margaryna roślinna, twarożek z tofu naturalnego z warzywami
Wege:

PIĄTEK 27.11.20

Śniadanie:
Kakao naturalne z miodem (150ml) (7)
Pieczywo mieszane (50g) (1) z masełkiem (5g) (7), sałatka z pomidorów z oliwą i świeżą bazylią (40g), szynka tradycyjna (15g),
B/mlecz.: margaryna roślinna, mleko roślinne
Wege: hummus naturalny (25g) (11)

Zupa:
Zupa koperkowa na wywarze mięsnym z ryżem (250ml) (9)
B/mlecz.:
Wege: zupa na wywarze warzywnym

II danie:
Ziemniaki (120g), filet panierowany z pieca (80g) (1,3), surówka z kapusty kiszonej, cebulki i marchewki (70g)
Kompot owocowy (150ml)
B/mlecz.: tofu zapiekane z przyprawami (80g) (6)
Wege: -

Podwieczorek:
Smoothie jabłkowo-pomrańczowe z jarmużem i dodatkiem jogurtu (150ml) (7), wafle kukurydziane (1 szt.)
Herbata z dziką różą bez cukru (150ml)
B/mlecz.: dodatek jogurtu roślinnego (6)
Wege:



Poniższa tabela przedstawia najczęściej spotykane alergeny pokarmowe.
W celu ułatwienia dla Państwa informacji do każdego alergenu pokarmowego została przypisana cyfra porządkowa,
która również została umieszczona w jadłospisie.
Alergeny pokarmowe:

1. Ziarna zbóż zawierające GLUTEN, tzn. pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz czy też pszenica kamut, a także ziarna odmian hybrydowych powyższych zbóż oraz produkty przygotowane na ich bazie
2. SKORUPIAKI i produkty pochodne
3. JAJA i produkty pochodne;
4. RYBY i produkty pochodne
5. ORZESZKI ZIEMNE (arachidowe) i produkty pochodne
6. SOJA i produkty pochodne
7. MLEKO i produkty pochodne (łącznie z laktozą)
8. ORZECHY tj. migdały (Amygdalus communis L.), orzechy laskowe (Corylus avellana), orzechy włoskie (Juglans regia), orzechy nerkowca (Anacardium occidentale), orzeszki pekan (Carya illinoinensis), orzechy brazylijskie (Bertholletia excelsa), pistacje / orzechy pistacjowe (Pistacia vera), orzechy makadamia (Macadamia) lub orzechy Queensland (Macadamia ternifolia), a także produkty pochodne z wyjątkiem orzechów wykorzystywanych do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu etylowego pochodzenia rolniczego
9. SELER i produkty pochodne
10. GORCZYCA i produkty pochodne
11. NASIONA SEZAMU i produkty pochodne
12. DWUTLENEK SIARKI i siarczyny w stężeniach powyżej 10 mg/kg lub 10 mg/litr w przeliczeniu na całkowitą zawartość SO2 dla produktów w postaci gotowej bezpośrednio do spożycia lub w postaci przygotowanej do spożycia zgodnie z instrukcjami wytwórców
13. ŁUBIN i produkty pochodne
14. MIĘCZAKI i produkty pochodne

Wszelkiego rodzaju wędliny zgodnie z informacjami od producentów mogą zawierać śladowe ilości : glutenu, jaj, soi, gorczycy, sezamu.
Do przygotowania posiłków używane są przyprawy: pieprz, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy, kwasek cytrynowy, cukier waniliowy.
Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.